Διατροφή και Εγκυμοσύνη

Κάθε μέλλουσα μητέρα πρέπει να γνωρίζει ποιες διατροφικές συνήθειες πρέπει να ακολουθήσει και ποιες να αποφύγει τόσο για λόγους υγείας όσο και για αισθητικούς. Στην διατροφή μπορεί να ελλοχεύουν «κίνδυνοι», τους οποίους κάθε εγκυμονούσα οφείλει να γνωρίζει και να αποφύγει, έτσι ώστε να απολαύσει με τον πιο όμορφο τρόπο αυτό το μοναδικό ταξίδι.

 
Doctor Examining Pregnant Woman

Μερικές τροφές που βοηθούν τόσο τη μητέρα όσο και το έμβρυο είναι οι ακόλουθες:

Γαλακτοκομικά: Βάλτε στην καθημερινή σας  κατανάλωση τουλάχιστον 4-5 είδη παστεριωμένων γαλακτοκομικών.

Φρούτα και λαχανικά: Η κατανάλωση  3- 4 φρούτων ή χυμών ανά ημέρα θα σας προσφέρει μια καλή ποσότητα βιταμινών (προσπαθήστε να τρώτε τα φρούτα με τη φλούδα). Προσθέστε στην καθημερινότητά σας πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, μαρούλι, λάχανο κ.λπ.) κατά προτίμηση κομμένα ωμά σε σαλάτα ή μαγειρεμένα στον ατμό έτσι ώστε να διατηρούνται οι βιταμίνες τους.


Κρέας, πουλερικά, ψάρια, αυγά & όσπρια:  2 μερίδες από αυτήν την ομάδα τροφών θα ωφελήσουν τόσο εσάς όσο και το έμβρυο. Προτιμήστε το άπαχο κρέας και αφαιρέστε το ορατό λίπος και την πέτσα από το κοτόπουλο. Τα αυγά καλό θα είναι να μην ξεπερνούν τα 3 την εβδομάδα.
Ψωμί και δημητριακά: Μπορείτε να καταναλώνετε 1 με 2 είδη σε κάθε γεύμα σας.

 

Λάδι και λίπη: Προτιμήστε ωμό ελαιόλαδο στη σαλάτα σας. Η χρήση του λαδιού να γίνεται με μέτρο κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης.

Παρόλα αυτά υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που περιέχουν τοξίνες και βακτήρια, τα οποία μπορεί να βλάψουν τόσο τη μητέρα όσο και το έμβρυο. Σε αυτές τις ομάδες τροφών  συγκαταλέγονται  τα μη-παστεριωμένα τυριά και γάλατα, σάλτσες φτιαγμένες με ωμά αυγά, ωμά οστρακοειδή καθώς και τροφές που δεν έχουν ψηθεί σωστά.

 

Προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωση ποτών, τα οποία περιέχουν  καφεΐνη και αλκοόλ ή ακόμα καλύτερα να τα αποφεύγετε εντελώς. Αν διατηρείτε αμφιβολίες για το κατά πόσο ένα τρόφιμο είναι ασφαλές, επικοινωνήστε με την ιατρό σας, η οποία θα σας δώσει τις κατάλληλες συμβουλές και οδηγίες.

Woman & Doctor

©2020 by Κουγιουμτσίδου Ελμίρα.